od czasu kiedy zaczął padać marznący deszcz cały czas parują mi szyby, zwłaszcza przednia, z nadmuchu leci ciepłe powietrze, filtr kabinowy wczoraj wymieniony ale nie pomogło, posiadam manualna klime, po przełączeniu na z zimnego na ciepłe powietrze daje się odczuć przez chwile nieprzyjemny zapach
Kiedy klima była ostatnio sprawdzana? Ja jeżdżę bez klimy i szyby parują tylko przez kilka minut na początku. Później bardzo szybko wysychają. Może przydałoby się klimę odgrzybić?
Z pierwszej wypowiedzi wywnioskowałem, że jeździsz na włączonej klimie Jeśli jej nie używasz, to nie ma nic wspólnego z parowaniem szyb. Ale warto by ja odgrzybić, wtedy zapach powinien zniknąć. Jak masz ustawiony nadmuch? Ja mam ustawiony nawiew na szybę i na wszelki wypadek pozamykane też kratki nawiewu na pasażerów. Po 5 minutach jazdy nie ma mowy o zaparowanych szybach, no chyba że mam komplet pasażerów wtedy odparowanie trwa odrobinę dłużej.
Jeśli włączysz teraz klimę, sprężarka nie zadziała, bo ona włącza się bodajże od temperatury 6°C w górę.
Domyślam się, że czytałeś wszelkie możliwe tematy o parowaniu i sprawdzałeś wszystkie punkty które zostały tam wyszczególnione:
Przygotowałem Ci taką check listę
- Filtr kabinowy stary/nowy kiedy wymieniony? czy nie jest mokry, bo leci na niego z podszybia?
- Czy nie jeździsz cały czas na obiegu zamkniętym? Sprawdź czy działa ci klapka zamykania/otwierania obiegu po wciśnięciu stosownego klawisza
- Kanały w podszybiu udrożniałeś?
- Sprawdzałeś czy nie masz mokrego któregoś dywaniku pod spodem? Jeśli tak tzn. że musisz rozebrać drzwi i podkleić folię/piankę która jest na drzwiach.
- Jak masz rozebrane drzwi to jednocześnie wyczyścić otwory odpływowe w drzwiach
- Czy nie masz w bagażniku jakiś mokrych szmat, które po nagrzaniu mogę parować, stąd zaparowane szyby?
- Będąc przy bagażniku, sprawdź po prawej stronie masz otwory wentylacyjne przez które "zużyte" powietrze wydostaje się z auta. Zobacz czy jest tam swobodny przepływ, czy nie jest jakąś szmatą zasłonięte
- Ostatnia rzecz to umyj porządnie szyby np. ludwikiem
- Może też być dziurawa nagrzewnica i przedostaje się ciecz chłodząca, ale tutaj nie zgłębiałem tak dokładnie wiedzy i dobrze jakbyś odszukał stosowne wątki.
Też nie tak dawno bo z dwa miesiące temu przechodziłem ten sam problem i robiłem wszystko po kolei. Aż się okazało, ze była woda po strnie pasażera pod dywanikiem.
Tempo!! I tak cały tydzień, życie idzie jak na spidzie!
na klimie nie jeżdże, nawiew mam włączony na szybe, próbowałem też z zamkniętymi kratkami, nic nie pomogło, nie wiem gdzie szukać tych otworów wentylacyjnych w bagażniku, filtr kabinowy jak pisałem wyżej nowy, sprawdzę jeszcze pod dywanikem czy nie jest mokro, jeśli tak to nagrzewnica do wymiany??
Trochę mnie zasmuciłeś tym przyciskiem obiegu zamkniętego. U mnie ten przycisk nie działa. Jak sprawdzić czy np: nie uległ awarii po uruchomieniu zamkniętego obiegu? Chociaż problemów z parowaniem nie mam, więc powinien być wyłączony.
Otwierasz bagażnik i po prawej stronie masz schowek. Otwierasz schowek i tam znajdujesz właśnie otwory wentylacyjne.
NIE, jeśli masz wodę pod dywanikiem tzn. że musisz rozebrać drzwi i podkleić folię/piankę chroniącą wnętrze przez zalewaniem wodą ściekającą po szybie.
Sprawdzasz po wyjęciu podszybia i filtra kabinowego. Wtedy masz widok na dmuchawę oraz tą klapkę blokującą dopływ powietrza z zewnątrz. Odpalasz nawiew i prosisz drugą osobę, żeby Ci z auta przycisnęła klawisz od obiegu zamkniętego. Powinieneś w tym momencie zobaczyć jak otwiera/zamyka Ci się obieg. Jeśli masz to popsute i Ci szyby nie parują to na 99.9% masz go w pozycji otwartej, procedura sprawdzenia jak wyżej, tylko już nie wciskasz przycisku bo i tak nic się wtedy nie stanie.
Tempo!! I tak cały tydzień, życie idzie jak na spidzie!
wolas, szyby paruja od wilogoci znajdujacej sie wewnątrz oraz od tego ze sa brudne.
Zamieszczone przez wolas
posiadam manualna klime, po przełączeniu na z zimnego na ciepłe powietrze daje się odczuć przez chwile nieprzyjemny zapach
- musisz jechac na serwis klimatyzacji, celem wyczszczenia i odgrzybienia układu oraz wymiane czynnika chłodzącego.
Zamieszczone przez wolas
klima już jakiś czas nie była odgrzybiana, ale raczej w zimie jej nie używam, czy klima ma coś do tego skoro jest nieużywana?
- oprócz tego co napisałem wyżej. klima nieużywana jest narażona własnie na to ze powstają w niej grzyby i inne ustrojstwa które sprzyjają powstawaniu nieprzyjemnego zapachu w czasie jej uruchomienia. klimatyzacja nie uzywana dłuzszy czas własnie bardziej sie zanieczyszcza niz jak jest uzywana. czynnik chłodzący stosowany do klimatyzacji ma równiez własciwosci konserwujace cały układ jak równiez smarujace mechanizmy spręzarki aby sie nie zastała bo w przeciwnym wypadku moze ulec awari nawet spręzarka i wtedy czeka cie wymiana.. dlatego dobrze jest mimo zimowej aury przynajmniej raz w tygodniu właczyc klimatyzacje w czasie jazdy zeby pochodziła troche. dzieki temu utrzymuje sie klimatyzacje w dobrej kondycji. tak wiec serwis klimy z czyszczeniem, napełnieniem. jesli wymieniłes filtr kabinowy to na wszeki wypadek wymien filtr powietrza. oprócz tego wyczyść dobrze szyby w srodku, odtłuscić - chyba nie ma nic gorszego niz tłuste szyby, parowanie gwarantowane. plastiki dokładnie wyczyścić z kurzu. nastepnie wysprzątaj dobrze całe wnetrze, czyli odkurzanie a nawet pranie wnetrza łącznie z wykładziną na podłodze aby usunąc wszystkie kurze, brudy i piasek z foteli, kanapy, wykładziny, podsufitki. bardzo duzo wilogoci jest własnie w wykładzinie podłogowej. po takim praniu solidnie wysuszyć. jesli nie masz możliwości wyprania wnętrza zrób solidne sprzatanie w czyszczenie plastików szyb, plus odkurzanie foteli, podłogi
OII 2.0TDI BKD+DSG Elegance
Auto Detailing: Dream Car Studio
(znajdź również na fb)
Sprawdzone od wielu lat w zimie, nie tylko w Octawii. Aby nie parowaly szyby w zimnym samochodzie należy po wejściu szczególnie większej ilości osób, natychmiast włączyć maksymalny nawiew na szybę ZIMNEGO powietrza. Puszczenie nawiewu ciepłego powietrza zwiększa zaparowanie szyb. Jest to pewien paradoks związany ze skraplaniem się pary wodnej. W pożniejszym etapie, po pewnym nagrzaniu wnętrza, cieple powietrze pomaga osuszyć szybę.
Dzięki serdeczne!!!!! Działa. Nie wpadłbym na to, że może on działać tylko przy wybranych trybach. A testowałem jedynie przy nadmuchu na szybę, bo nie lubię jak mi w twarz wieje
Wolas, pod tym linkiem jest podobny problem. Może u Ciebie jest podobnie LINK To jest jeden z punktów, które wymienił Pixon
witachu, pranie przy obecnej temperaturze to według mnie raczej kiepski pomysł No chyba, ze ktoś ma garaż ogrzewany.
przeciez nie napisalem ze musi tylko że dobrze jest zrobić coś takiego, oraz jesli nie ma możliwości to przynajmniej solidnie wysprzątać.
Zamieszczone przez pablokinah
Jak masz nawiew ustawiony na szybe to wtedy nie działa musisz ustawić nawiew na nogi lub kratki powinien działać.
wlasnie dlatego zeby uniknąć parowania szyby, która w momencie włączenia wew obiegu powietrza bierze powietrze ze srodka auta.
Zamieszczone przez Marian 2
Jest to pewien paradoks związany ze skraplaniem się pary wodnej.
ja bym powiedział ze to bardziej prawa fizyki niż paradoks zwiazane jest to bardziej z różnicą temperatur jakie panuja w zimnym aucie w momencie kiedy wsiadaja do auta ludzie, którzy oddają ciepło. i to ciepło powoduje pojawianie się pary na szybach. im szyba szybciej się nagrzeje tym szybciej odparuje. i to nie tylko w samochodzie. w wiekszym lub mniejszym stopniu zalezy od ilosci osób, roznicy temperatur - jak bardzo wychłodzone jest auto, ile osób w aucie itd
podstawowymi rzeczami to aby uniknąć pary w aucie to dbanie o czystość kanałow wentylacyjnych, serwis klimy, wymiana filtrów pow + kab, czyste szyby i wnętrze auta. ja tak robie od kilku lat i nie mam za bardzo z tym problemów. można jeszcze stosować srodki chemiczne na szyby typu antifog czy inne ae moim zdaniem warto zacząc od podstawowych rzeczy.
OII 2.0TDI BKD+DSG Elegance
Auto Detailing: Dream Car Studio
(znajdź również na fb)
Dzięki serdeczne!!!!! Działa. Nie wpadłbym na to, że może on działać tylko przy wybranych trybach. A testowałem jedynie przy nadmuchu na szybę, bo nie lubię jak mi w twarz wieje
No widzisz i jak masz włączony obieg wewnętrzny nadmuch na nogi a przestawisz nawiew na szybę to ci go automatycznie wyłączy
najpierw zacząłem od solidnego wyczyszczenia szyb od środka płynem do mycia szyb, na początku wziąłem suszarkę i zacząłem grzać powoli szybe od środka, taki a'la nawiew naprawde dość gorącego powietrza, ale powoli bo na dworze zimno bałem się żeby nie pękła. po 10 min nic z szyby nie zeszło, wyczyściłem ją dobrze i zobaczymy, wydaje mi się chyba, że mój siostrzeniec jak pomagał mi sprzątać auto mógł prysnąc plakiem na szybe. Zobaczymy co jak bedzie po umyciu, mam nadzieje ze to wystarczy
nic nie pomogło, szyby dalej parują choć juz troche mniej, dzisaj rano temp -17, zapalilem auto, wsiadłem po ok 20 min, temp płynu już znacząco wzrosła, nawiew był na zimne powietrze, włączyłem na najszybsze obroty, nadmuch skierowany na szybe czołową, przekreciłem na ciepłe powietrze, w aucie zrobiło się siwo, nie wiem co to było ale zapach nie był miły, było tak tylko przez chwile, a potem już normalnie, myślę, że może rozszczelniła sie nagrzewnica i jak przekręcam na ciepłe powietrze to para z płynu który jest na rurkach nagrzewnicy wydmuchiwana jest do auta??
Komentarz